Zergatik ez?
Euskararen erabilera soziala bultzatzeko tailerra
Zer da?
Euskararen erabilera sozialaren
inguruan hausnartzeko saioa da. Euskaraz bizitzearen aldeko argudioak
eskaini nahi ditugu, eta aurrez aurreko elkarrizketetan erabilerari eusteko
teknikak baino, hausnarketarako arrazoiak eta gakoak jorratu. Eta bide batez,
parte hartzaileen euskararen aldeko jarrerak indartu.
Funtsean
galdera hau planteatu nahi dugu: "Zergatik
ez kokatu euskara guztion elkargunerako, komunikaziorako hizkuntza gisa?"
eta galdera horri “Zergatik ez? Jakina, bai horixe!" erantzuteko ondoriora
heldu nahian aritzen gara tailerrean.
Tailerrak
Kataluniako Tallers per la Llenguak diseinatutako "Taller per al foment dels Usos Interpersonals en Llengua
Catalana" du oinarri. Hura hartu, moldatu, egokitu eta euskarara
ekarri dugu, gure hizkuntzara eta gure errealitatera.
Saioaren helburuak
- Euskararen erabilera sozialaren inguruko hausnarketa gune bat sortzea.
- Gutako bakoitzak, hiztun gisa, uneoro aukeratzen ditugun hizkuntza jarrerekduten eraginaz hausnartzea
- Euskararekiko jarrera baikorrak sustatzea.
- Euskararen errealitatearen eta etorkizunaren ikuspegi baikorra azalaraztea.
Tailerrak honako atalak ditu:
-Hizkuntza aniztasuna, munduan eta
gurean.
-Hizkuntzak kontaktuan, eta galtze
prozesuak
-Euskara datuetan. Zenbat eta
nolakoak gara?
-Norberaren ibilbidea. Euskara eta
ni.
-Euskararen erabiltzeko
zailtasunen identifikazioa. Nigan eta nire inguruan.
-Etorkizunerako proposamena.
Zergatik ez?
-Etxera daramaguna eta balorazioa.
Balizko hartzaileak
Euskara ezagutu arren, erabilera
gune, harreman eta arloak irabazteko dituzten hiztun euskaldunei zuzendua dago,
esate baterako:
-
Udaletako
zein beste erakunde publikoetako
langileak(edo arlo eta esparru ezberdinetako espezialistak).
-
Hizkuntz
joeren eredu izaten diren irakasle,
begirale eta umezainak .
-
Seme-alabak
eredu euskaldunetan dituzten gurasoak.
-
Eredu
euskaldunetako DBH 3-4 eta Batxilergoko
ikasleak.
-
Mintzalagun taldeetako partaideak.
-
Euskararen
ikaste prozesuan aurrera egin duten
ikasleak.
-
Nortasuna
eta identitatea definitzen ari diren nerabe
eta gazteak.
-
Hizkuntzekiko
duen harremanaz hausnartu nahi duen oro.