Saltatu eta joan eduki nagusira

Patioko birmoldaketaren prozesu partehartzailea // Proceso participativo de la reforma del patio

2019ko martxoan patioko batzordea hainbat bilera egin genituen, eskolako ikasleekin egin genitzakeen dinamikak zehazteko. Aurrena, mundu osoko txoko guztietako patioen argazkiak bildu genituen. Hezkidetzan oinarritutako patioak ziren, eta, betiere, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasleen garapenarekin eta gaitasunekin zerikusia zutenak.

Argazkietako batzuk hautatu eta gero, horiekin hiru mural egin eta eskolako hainbat lekutan kokatu genituen, denek ikusteko moduan. Muralen ondoan, gometsak jarri genituen, eta ikasle nahiz familiei esan genien jartzeko gometsak patioan eduki nahiko luketen horren gainean.

Aurreneko kontsulta horren ostean, eskolan rokodromo bat egiteko beharra ikusi genuen. Batzordea, horrenbestez, eskaladarekin zerikusia zuten proiektuen bila hasi zen. Rokodromoa non kokatu erabaki genuen aurrena. Era berean, eskalada eta gure inguruaren ezagutza uztartu nahi genituenez, rokodromoan munduko nahiz Euskal Herriko tontorrik altuenak irudikatzea bururatu zitzaigun. Verónica Werckmeister-en laguntzarekin, aurreneko proiektua diseinatu genuen. 

Bestalde, patioko lurrean klarionaz egindako zenbait marrazki jarri ostean, ikasleei galdetu zitzaien lurrean margotutako zein jolas izan nahiko luketen patioan. 

Bi saio egin genituen 2019ko maiatzean, eta hainbat irakasle nahiz familia aritu ziren behatzaile lanetan. 

Ondorioztatu ahal izan genuenez, honako hauek izan ziren ikasleen jolas gustukoenak: txingoka aritzea, labirintoan eta jolas-bideetan.



En marzo del 2019 la comisión de patio realizamos varias reuniones para dar forma a las dinámicas que podíamos realizar con el alumnado del colegio y con qué objetivo. Decidimos hacer una búsqueda de fotografías de patios coeducativos de todo el mundo que tuvieran relación con el desarrollo y alcance de las competencias del alumnado de educación infantil y primaria.

Después de una selección de fotografías preparamos 3 murales y los ubicamos en diferentes espacios visibles de la escuela. Junto al mural, colgamos unos “gomets” e invitamos al alumnado y a las familias a poner pegatinas sobre las imágenes que reflejaran qué les gustaría encontrar en el patio.

De esta primera consulta, vimos la necesidad de hacer un rocódromo en el centro. Desde el grupo de trabajo buscamos proyectos relacionados con la escalada. Definimos el espacio donde preparar el rocódromo. Pensamos en aprovechar la escalada para dar conocimiento y surgió la idea de trabajar los picos más altos de cada continente y las cimas más altas de Euskal Herria. Contamos con la colaboración de Verónica Werckmeister y sacamos un boceto. 

Por otro lado, consultamos al alumnado, a través de dibujos con tizas en el suelo del patio, qué tipo de juegos les gustaría encontrar. 

Organizamos 2 sesiones en el mes de mayo de 2019 y profesorado y familias voluntarias hicimos la observación. 

Concluimos que los juegos más demandados por el alumnado eran la rayuela, los laberintos y los caminos.

Blog honetako argitalpen ezagunak

Laranjak - 2. eskaera!!!

Kaixo! Aurten, Guraso Elkartetik  laranjak  eskatuko ditugu berriro.  Fruta ekologikoa da eta ateratzen duguna guztiontzat izango da, haurren jarduerak antolatzeko, eskolaz kanpoko ekintzak... Zenbat eta gehiago eskatu, orduan eta etekin handiagoa lortuko dugu. Parte hartu nahi duzu.....  ZER EGIN BEHAR DA? NOLA EGIN ESKAERA? .  1. On-line, bete eta bidali  formulario hau  2.  Terreta Kooperatibak  fruta kutxaka saltzen du, beraz eskaerak era horretan egin beharko dira, KUTXAKA (EZ KILOKA):  Laranjak: 10 kiloko kutxak – 22 € (2,20€/kg)  4. Kantitate handia da zuretzat? Eskaera beti kutxaka denez gero, beste familia batekin edo lagunekin bana dezakezu. Eskaera bakarra egingo da, eta eskaeraren arduradunak banatu beharko du fruta besteekin.  5. Ezinbestekoa da eskaera orriarekin batera ORDAINKETA egitea. Fruta heltzen denean dena ondo banatzeko eta batzen ez dena Guraso Elkarteak ordaindu behar ez izateko.  NOLA EGIN OR...

PEDIDO COLECTIVO DE NARANJAS

Desde la AMPA vamos a volver a organizar de manera colectiva un pedido de naranjas para poder sacar dinero para las actividades de nuestras hijas e hijos. Este año volveremos a contar con Terreta (https://fruitsdelaterreta.es). Es una familia productora de Valencia que siempre nos ha facilitado los pedidos y que ahora, después de la DANA, hace un esfuerzo y le queremos apoyar haciendo el pedido con ellas. Son naranjas ecológicas, es decir, sin pesticidas, ni químicos, ni antibióticos… y duran aproximadamente un mes y medio en nuestras casas, en condiciones normales (un lugar fresco y seco). Si quieres participar… ¿Qué hay que hacer? ¿Cómo hacer el pedido? Hay dos opciones: 1. On-line. Rellena y envía el formulario que encontrarás disponible en el blog del AMPA o que recibirás por whatsApp. 2 Presencial. Pondremos una mesa el martes 3 de diciembre de 16h30 a 17h00 en el patio del colegio. Aquí tendrás que rellenar y entregar la nota de pedido que aparece más abajo con todos los datos. T...

GURASO ELKARTEKO LARANJA ESKAERA

Gurasoen Elkartetik laranja-eskaera bat antolatuko dugu, modu kolektiboan, gure seme-alaben jardueretarako dirua atera ahal izateko. Aurten ere Terreta izango dugu https://fruitsdelaterreta.es. Valentziako familia ekoizle bat da, beti lagundu digu eskaerak egiten eta aurten, DANA pasa ondoren, ahalgina egiten dute eta horregatik berriro ere beraiekin egin nahi dugu eskaera. Laranja ekologikoak dira, hau da, pestizidarik, kimikorik eta antibiotikorik gabekoak, eta hilabete eta erdi inguru irauten dute gure etxeetan, baldintza normaletan. Parte hartu nahi baduzu, zer egin behar da? Nola egin eskaera? Hainbat aukera daude: 1. Online. Bete eta bidali IGEaren blogean edo whatsappean aurkituko duzun inprimaki bat. 2. Aurrez aurrekoa. Mahai bat jarriko dugu abenduaren 3an, asteartea, 16:30etik 17: 00etara patioan. Hemen, beherago agertzen den eskaera-oharra bete beharko duzu datu guztiekin. Terretak kaxaka antolatzen du fruta; beraz, pertsona bakoitzak kaxaka ere eskatu behar du (EZ kilok...